Susanne Silvertant

Susanne Silvertant
  • 2022: deelnemer ART021 kunstbeurs Shanghai met Galerie Terra Beijing, deelnemer Kwast op Keramiek

  • 2016: Terra 30! duo tentoonstelling met David Roberts (VK), deelnemer Terra 30! Multiple

  • 2015: deelnemer Terra in China 2014

  • 2014: artist-in-residence Sanbao Jingdezhen via Terra Delft, deelnemer Crossing Galleries-Sanbao Int. Ceramic Museum Jingdezhen China, deelnemer kunstbeurs RAW Art Fair met Terra Delft

  • 2013: deelnemer Beijing Design Week-Imperial Granery Beijing China

  • 2010: deelnemer groepstentoonstelling in Keramikusmüvész Pecsett, Janus Pannonius Pécs, Hongarije

  • 2009: deelnemer Terra Delft in Kunstuitleen Alkmaar

  • 2008-2009: deelnemer kunstbeurs Art London-Royal Hospital Chelsea met Terra Delft

  • 2004: deelnemer kunstbeurs COLLECT Londen met Terra Delft

  • 2002: deelnemer Contemporary Dutch Ceramics-Devon Guilt of Craftsmen, Bovey Tracey (VK)

  • 2001: deelnemer Art Twente met Terra Delft, deelnemer Dozen van Klei, 15 jaar Terra Delft in Museum Lambert van Meerten-Delft

  • 1995-2000: deelnemer KunstRAI met Terra Delft

  • 1992-1996-1998-2001-2004-2007-2010-2013-2019 solo tentoonstelling

  • 1988: introductie bij Galerie Terra Delft

De krachtige en monumentale vormgeving verraadt haar interesse voor architectuur. De stevige vormen krijgen een zekere transparantie door openingen in de klei, die het licht doorlaten. De gelaagdheid van het werk versterkt zij door sprankelende elementen van gegoten glas. Soms versmelt zij koperdraad in het glas, waardoor een beeldelement doorloopt. Door de oude Japanse raku stooktechniek ontstaat het door haar zo gewenste verweerde uiterlijk. Haar werk staat dicht bij de natuur en is daarom niet glad afgewerkt, er blijven rafelrandjes. Door de natuurlijke structuren geeft het de indruk dat het niet is gemaakt, maar vanzelf is ontstaan.

Incidenteel werkt Susanne samen met Marie José Leenders, een schilder die is geinspireerd door een Japanse penseeltechniek. Door deze twee Japanse technieken samen te brengen, ontstaat een boeiende, nieuwe verbinding, waarin de schoonheid van het imperfecte, het toeval en de verwondering centraal staan. Een aantal wandstukken in de collectie van Terra Delft tonen deze verbinding.

Objecten door Susanne Silvertant